Monday, February 4, 2019

Happy Chinese New Year!



Wishing my readers a prosperous year ahead! I will take a break from posting about financial matters and instead post some my favourite hong baos for this year, and from my collection over the years.

Let's kick it off with UOB's geometric pig motif that is quite unique. The texture of the packets is fabric-like and the gold overlay really stands out



Deutsche Bank's pop-up butterflies for 2019 deserves a mention.


Skandinaviska Enskilda Banken's hong bao from a previous year.



Barclays hong baos are known for their vivid and intense zodiac themes.



Aberdeen's paper cutting hong bao of 2012 is another favourite of mine. The delicate dragon-phoenix cutting against a gold backdrop is simply amazing.



My collection of Credit Suisse hong baos. I have ten animals of the zodiac thus far, with just two more years to go before I have a full cycle. As one of the very few bank that have been producing hong baos according to the Chinese Zodiac faithfully over the years (not to mention with much effort and quality), I look forward with much eagerness to their annual production.







But for 2019, UBS takes the crown with their avian-themed hong baos. The visually-intricate and rich design,  velvet-like fabric material coupled with gold overlay and embossment of the birds and floral motifs puts their hong baos a league above all the other banks.

祝大家新的一年 财源滚滚 万事如意 阖家平安

Share:

10 comments:

  1. Hello, am Tanya Albert from Canada. I want to give almighty praise to Dr Harrison of Solution health herbal clinic who help me with his cure for my genital herpes virus, please help me to give thanks to him he is a great man who God send from heaven to save people’s life, this man also save the life of my friend who have breast cancer, please thank this man for me, also if you have any type of problem you can also contact him clinic to help you out on it, he is a wonderful man, email dr.harrissonwillams@aol.com or his Whats-app no: +1 (213) 349-2159. you can order his product anywhere in this world.

    ReplyDelete
  2. Tawaran pinjaman berlaku sekarang dengan mendesak.
    Perusahaan saya tertarik pada pendanaan bisnis dan memberikan pinjaman kepada individu, badan hukum, dan perusahaan dengan tingkat bunga rendah. Jika Anda tertarik, silakan kembali ke saya untuk lebih jelasnya Email: bertsloanservices@gmail.com

    ReplyDelete
  3. I want to share this wonderful testimony to the Good people all over the world on how I was able to Enlarge my Penis by Dr. Aziba. I was living a shameful life from my young age, just last month as I was browsing on the internet about Penis size and Enlargement Products, I saw a testimony of a Man called George , testifying of how he was able to get his penis Enlarged by Dr. Aziba and I decided to also Email Dr. Aziba for my small penis size and he quickly respond to me and gave me the normal instructions which i did and then he shipped the product to me here in the united state which i received in just 3 working days and today i am very happy because i started seeing positive changes in my penis size in just 7 days of use. Dr Aziba herbal product is the best recommended for you and to whom ever suffering from this shame or having anyother diseases as well should Contact this great herbal doctor via his Email : Priestazibasolutioncenter@gmail.com or WhatsApp Him on +2348100368288

    ReplyDelete
  4. HOW I GOT MY LOAN FROM THIS GREAT COMPANY

    Hello my dear people, I am Linda McDonald, currently living in Austin Texas, USA. I am a widow at the moment with three kids and i was stuck in a financial situation in April 2018 and i needed to refinance and pay my bills. I tried seeking loans from various loan firms both private and corporate but never with success, and most banks declined my credit ,do not full prey to those hoodlums at there that call them self-money lender they are all scam , all they want is your money and you well not hear from them again they have done it to me twice before I met Mr. David Wilson the most interesting part of it is that my loan was transfer to me within 74hours so I will advise you to contact Mr. David if you are interested in getting loan and you are sure you can pay him back on time you can contact him via email……… (davidwilsonloancompany4@gmail.com) No credit check, no cosigner with just 2% interest rate and better repayment plans and schedule if you must contact any firm with reference to securing a loan without collateral then contact Mr. David Wilson today for your loan

    They offer all kind of categories of loan they

    Short term loan (5_10years)
    Long term loan (20_40)
    Media term loan (10_20)
    They offer loan like
    Home loan............., Business loan........ Debt loan.......
    Student loan.........., Business startup loan
    Business loan......., Company loan.............. etc
    Email..........( davidwilsonloancompany4@gmail.com)
    When it comes to financial crisis and loan then David Wilson loan financial is the place to go please just tell him I Mrs. Linda McDonald direct you Good Luck.......................

    ReplyDelete
  5. I'm Bradley Blake from IRELAND, working as Financial Consultant in UK.. Am in direct contact with an active and capable Provider of Bank Instruments(SBLC/FC BG & LC) we've close successful deals together since working over the years. Our SBLC/BG can be engaged in PPP Trading, Signature Projects, Petroleum, Oil & Gas, Business Funding, Aviation and MORE.. If interested, you can contact me through.
    inquiry contact
    Name: BRADLEY BLAKE
    E-mail: bradleyblakesfinancialfundsplc@gmail.com
    Skype ID: bradley blake
    for more details and our working procedure.
    Am direct the provider, Brokers are welcome with their clients.

    ReplyDelete
  6. Nama: __ Hendi Zikri Didi
    Bandar: _______________ Melacca
    pekerjaan: _ Pemilik perniagaan
    Sebarang notis: ____ hendidi01@gmail.com

    Halo semua, sila berhati-hati tentang mendapatkan pinjaman di sini, saya mempunyai banyak peminjam palsu di internet, saya telah ditipu saya hampir berputus asa, sehingga saya bertemu seorang teman yang baru saja memohon pinjaman dan dia mendapat pinjaman tanpa tekanan, jadi dia memperkenalkan saya kepada legitamate AASIMAHA ADILA AHMED LOIR FIRM, saya memohon Rm1.3 juta. Saya mempunyai pinjaman saya kurang dari 2 jam hanya 1% tanpa cagaran. Saya sangat gembira kerana saya diselamatkan daripada mendapatkan hutang miskin. jadi saya nasihat semua orang di sini memerlukan pinjaman untuk menghubungi AASIMAHA dan saya memberi jaminan bahawa anda akan mendapat pinjaman anda.

    Pusat Aplikasi / Hubungi

    E-mail: ._________ aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    WhatsApp ____________________ + 447723553516

    ReplyDelete
  7. Kota saat ini: Balikpapan
    Suku Bunga: 1%
    Pesan teks: +6281617538564
    E-info: zalinadiato@gmail.com

    Assalamualaikum, nama saya Zalina Dianto, saya mengirim pesan di blog ini 3 tahun yang lalu. Saya ingin memberi tahu semua orang bahwa semua kesaksian pinjaman dan saran pinjaman semuanya palsu dan pembohong. Saya ditipu oleh banyak orang di blog ini. Sebelumnya, saya diperkenalkan dengan perusahaan pinjaman terkemuka yang mendaftar dan memiliki situs web. Perusahaan pinjaman ibu Muslim terkemuka memberi saya pinjaman sebesar Rp. 3,5 triliun dengan tingkat bunga sangat rendah 1%. AASIMAHA ADILA AHMED LOAN PERUSAHAAN NYATA DAN 100% PERUSAHAAN DIJAMIN. tolong, saya punya banyak pengalaman dengan pemberi pinjaman palsu. Saya telah menunjukkan cara mengenal pemberi pinjaman palsu, semoga membaca ini akan membantu dan mempersatukan Anda. Insya'Allah
    BAGAIMANA MENGETAHUI KREDIT PINJAMAN YANG PALSU
    Peminjam palsu tidak perlu meminta jaminan dan tidak ada situs web, peminjam palsu tidak memiliki sertifikat bisnis, peminjam palsu tidak peduli dengan gaji bulanan Anda yang membuat Anda memenuhi syarat untuk pinjaman, peminjam palsu tidak menggunakan gmail, tidak ada domine, peminjam palsu tidak memiliki alamat kantor fisik, pemberi pinjaman palsu meminta biaya pendaftaran
    ajukan sekarang dan dapatkan pinjaman Anda
    Daftar Sekarang: (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)

    ReplyDelete
  8. e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp Number::::::::::[+60]1123759663

    email:::::::hafizulbin365@gmail.com
    Name::::Hafizul Bin Haziq
    Country:::Malaysia
    [[[[di atas adalah data peribadi saya]]]]]
    Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"
    [[[[Berikut adalah data peribadi saya]]]]
    Country::::::Malaysia
    Name::::::::Hafizul Bin Haziq
    email::hafizulbin365@gmail.com
    Telephone Number:[+60]1123759663
    WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    ReplyDelete
  9. Saya membawa kabar baik untuk Anda semua dan bagi orang lain untuk bersukacita bersama saya karena Allah telah mengubah hidup saya untuk yang terbaik. Nama saya Oktriani Putri dan di bawah ini adalah informasi pribadi saya.
    Negara: Indonesia
    Kota: Makassar
    Pekerjaan: Pemilik bisnis
    Email saya: oktrianiputri3@gmail.com

    Saya pergi ke bank saya tahun lalu untuk mencari pinjaman sehingga saya dapat menginvestasikannya dalam bisnis saya dan saya diminta membawa agunan dan saya juga diberi tahu tingkat bunga mereka. Suku bunga bank terlalu tinggi dan saya tidak memiliki jaminan yang dibutuhkan bank, jadi, saya memutuskan untuk mencari perusahaan pinjaman swasta. Saya sedang membaca berita tentang berita sedih gempa di Maluku, Indonesia di sebuah blog. Setelah membaca berita itu, saya merasa sangat sedih atas apa yang terjadi. Jadi, gulir ke bagian komentar untuk menulis kata-kata yang membesarkan hati, di situlah saya melihat Ny. dan dia berjanji untuk memberikan pinjaman kepada siapa pun dengan tingkat bunga pinjaman yang sangat tinggi bagi mereka untuk memulai hidup mereka dari awal lagi. Dia kemudian memasukkan informasi dari perusahaannya untuk dihubungi

    Namanya: Ny. EMMANUELLA BURSON
    Nama Perusahaan: ALLSTATE FINANCEE
    mail: allstatefinance.org@gmail.com

    begitu banyak orang telah menghubungi tentang Ny. EMMANUELLA BURSON dan mereka semua telah menerima pinjaman mereka tanpa penundaan. Teman-teman saya seperti Ambar, Ratri, widya dan banyak lainnya juga meminjam dari ALLSTATE FINANCE. Jika Anda memerlukan informasi mereka sehingga Anda dapat menghubungi mereka, saya akan mengirimkannya kepada Anda. Semoga Allah terus memberkati Ny. EMMANUELLA BURSON dan seluruh FINANCE ALLSTATE untuk mengubah hidup demi kebaikan.

    ReplyDelete
  10. Hai semuanya, Nama saya Angga Annisa dan saya berbicara sebagai orang yang paling bahagia di seluruh dunia hari ini sebelum sekarang saya secara finansial dipukul tanpa harapan akan bantuan apa pun, tetapi ceritanya akan segera berubah ketika saya bertemu dengan Ibu. Saya sangat senang untuk mengatakan keluarga saya kembali untuk selamanya karena saya membutuhkan pinjaman sebesar Rp.700juta untuk memulai hidup saya di sekitar karena profesi saya karena saya seorang ibu tunggal dengan 3 anak dan seluruh dunia tampak seperti itu tergantung pada saya sampai Tuhan mengirim saya kepada sebuah perusahaan yang mengubah hidup saya dan keluarga saya, perusahaan yang takut akan Tuhan, ISKANDAR LENDERS, mereka adalah Juruselamat Tuhan yang dikirim untuk menyelamatkan keluarga saya dan pada awalnya saya pikir itu tidak akan mungkin sampai saya mendapat pinjaman sebesar Rp.700 juta dan saya akan menyarankan siapa pun yang benar-benar membutuhkan pinjaman untuk menghubungi Bunda Iskandar melalui email. [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com] karena ini adalah pemberi pinjaman yang paling memahami dan baik

    Contact Details:

    e_mail Address:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com>>>>
    WhatsApp:::+6282274045059
    Company::Iskandar Lenders"""""
    Loan Amount:::Rp.700juta
    Name:::::Angga Annisa
    Country::::Indonesia
    Occupation:Trader
    Year:April,2020

    Jumlah minimum>>>>>>Rp.100 juta
    Jumlah maksimum>>>>>Rp.100 miliar

    ReplyDelete